Tüketicilere, insan ve çevre çeşitliliğine saygılı, etik taahhütlere değer veren L'Oréal, inovasyon stratejisini, dünya çapındaki tüm ekipleri tarafından paylaşılan temel değerler platformuna dayandırmıştır.

© Isabelle Walter / L'Oréal Research & Innovation

L'Oréal'in Araştırma ve İnovasyon ekipleri, sürdürülebilir ve sorumlu yenilik ilkelerini günlük olarak uygularlar. Tüketicilerin beklentilerine kulak vererek, çeşitliliğe saygılı ve etik güzelliğin peşinde olmayı taahhüt ederler. Araştırma faaliyetlerinde grup beş alanda özellikle titizdir: insan sağlığı (çalışanlar, tüketiciler, profesyoneller), çevre koruma, etik, adil ticaret ve inovasyonun toplumsal etkisinin göz önünde bulundurulması. 

ÖNCELİK: ÜRÜN GÜVENLİĞİ

1909'da Eugene Schueller, L'Oréal olarak " Société des teintures inoffensives" ı yarattığında bir öncü oldu. O tarihten bu yana, Grup,  ürünlerinin güvenliğini ve içinde bulundurdukları maddeleri değerlendirmeye sürekli yatırım yapmıştır. L'Oréal, sürekli bilimsel taahhüdü sayesinde toksikoloji ile ilgili ilerlemeye katkıda bulunmuştur. Bugün, özellikle grup tarafından 2011 yılında ultra modern bir global merkeze tahsis edilen tahmine dayalı değerlendirme sayesinde ekipler, içerik maddelerinin ve üretilen ürünlerin  faydalı veya zararları etkileri konusunda çok erken ve güvenilir tahminler yapmaktadır.

 

ÇEVRESEL SAYGI

Güzelliğin hizmetinde olmak  gezegenimizin de güzelliğini korumaktır. L'Oréal, çevreyle ilgili düzenleyici hükümlerin her zaman bir adım önünde olmuştur. 1995'in başlarında Grup, ürünlerin ekosistemler (su, toprak, hava) ve biyoçeşitlilik üzerinde potansiyel etkilerini ölçmek ve modellemek için bir eko-toksikoloji laboratuarı satın aldı. 1999'da, maddelerin sentezi için yeşil kimya ilkelerini benimsedi. 2006 yılından bu yana, hammadde portföyü çevresel göstergeler için sürekli izleme altında tutulmaktadır. Yenilik süreçleri, ürünlerin tüm yaşam döngüsü boyunca çevre üzerindeki etkisini azaltacak ekolojik tasarım yönergelerine uygundur. Bu yönergeler tedarikçilerle ve paydaşlarla paylaşılmaktadır.

 

BİLGİ VE ETİK BİRİNCİ BİREYSEL ARAŞTIRMALAR

 

L'Oréal'in araştırmacıları, sorumlu yenilik hizmetine bilimsel gelişmeleri (doku mühendisliği, insan genomunun kod çözümü, modelleme, görüntü teknikleri) ışığında hazırlanan yeni jenerasyon testler, hayvanlar üzerinde test yapılmaksızın bileşenlerin güvenliğini değerlendirmeyi mümkün kılar. L'Oréal, 1989'da hayvanlar üzerinde bitmiş ürünlerin testini durdurdu ve yakın gelecekte insan dokusu örneklemesi sayesinde, biyopsiye başvurmadan ürünlerin klinik etkinliğini değerlendirebilecek hale gelecek. 

DAHA ADİL TEDARİK

L'Oréal, adil ticaret alımında 2010 yılında başlatılan Dayanışma Kaynağı Programı ile, The Body Shop markasının uzmanlığının öncülüğünde, küresel bir adil ticaret girişimi içerisindeki bileşenleri için küresel bir satın alma süreci gerçekleştirdi. Grup, tedarikçilerin seçiminde, adil fiyatlamanın yanı sıra, biyoçeşitliliğin korunması, biyo-piyasa karşıtı ile mücadele ve yerel toplulukların toplumsal özerkliği gibi diğer boyutları da dikkate alır.

 

KÜRESEL ÇEŞİTLİLİĞE UYGULANAN YENİLİKÇİLİK

Güzellik çeşitliliğine saygı, L'Oréal'in inovasyon süreci için sürekli bir ilham kaynağıdır. Jeokozmetik sayesinde on yıldan fazla bir süredir grup, tüketicileri dinlemeye ve dünyadaki güzellik ritüellerini gözlemleyerek araştırma ve inovasyonu misyonunun ve faaliyetlerinin temel bir parçası haline getirmiştir. L’Oréal, herkes için uyarlanmış ürünleri yaratma hırsıyla, bireysel ihtiyaçlara, alışkanlıklara, çevreye, satın alma gücüne göre şekillenmiş bir ürün yelpazesi sunmayı hedefler.