L’Oréal 100 yılı aşkın süredir güzellik macerasına devam ediyor. 1909 yılında Eugène Schueller tarafından küçük bir şirket olarak kurulan L’Oréal şu anda kozmetik dünyasının lideri konumunda. L'Oréal macerasının en önemli noktalarını yeniden yaşayın.

© L'Oréal Archives/Jean-Claude, All rights reserved

1909 - 1956: İLK ADIMLAR, BİR MODEL OLUŞTURMA

Girişimci bir ruha sahip kimyacı Eugène Schueller tarafından 1909 yılında kurulan şirket günümüz L’Oréal grubunun temelidir. Her şey Schueller’in  bir saç boyası üretmesi ve bunu Parisli Kuaförlere satmasıyla başladı. Bununla birlikte grubun kurucusu hala L’Oréal’in DNA’sında olan özelliği ortaya çıkardı: güzellik hizmetlerinde araştırma ve geliştirme.

 

1957 - 1983: ‘’BÜYÜK L'ORÉAL MARKASINA DOĞRU’’

Bu yıllar ‘’ Le Grand L’Oréal’’ i şekillendiren yıllardır. Genel Başkan François Dalle’nin teşvikiyle, grup uluslararası çalışmalara başladı. Stratejik markaların satın alınması muhteşem bir büyüme döneminin başlangıcını sağladı. Simgesel ürünler ortaya çıktı. Şirketin sloganı ‘’Savoir saisir ce qui commence’’ yani "Yeni Fırsatları Yakala" olarak belirlendi. 

 

1984 - 2000: GÜZELLİK SEKTÖRÜNDE LİDER OLMA

Bu yirmi yıl L’Oréal’in çok hızlı geliştiği, özellikle araştırma alanına büyük yatırımlar yaptığı mükemmel bir dönem olarak görülür. Stratejik ürünler ortaya çıkarmak için sarf edilen bu çabalar sadece şirketin tarihini değil grubun imajını da güçlendirdi. 1988 yılında, François Dalle’nin varisi, araştırma ve geliştirmenin öncüsü Charles Zviak, şirketin dizginlerini gerçekten iyi bir yönetici olan Lindsay Owen-Jones’a bıraktı. Jones’un yönetiminde, grup stratejik satın almalar ve markaların dünya çapında var olmasıyla kozmetik dünyasında lider konumuna oturdu.

 

2001 - GÜNÜMÜZ: DÜNYADA GÜZELLİĞİN ÇEŞİTLENMESİ

Artık tek tip güzellik yok; dünyanın çeşitliliğini yansıtan farklı etnik kökenleri, istek ve beklentileri çok yönlü bir kalite çerçevesinde yansıtmak var. L’Oréal güçlü ve uluslararası markalardan oluşan portföyüyle 21. Yüzyıldaki küresel büyüme gündemini kucaklıyor. 2006 yılından beri Genel Başkan Lindsay Owen-Jones, ve Genel Müdür Jean-Paul Agon, daha sonra Genel Başkan ve CEO olan Jean-Paul Agon sayesinde L’Oréal çeşitli kozmetik ihtiyaçları karşılamak için şirket satın almalara devam etti ve herkes için sürdürülebilirlik kapsamında yeni sosyal sorumluluk girişimlerini üstlendi.