Daha İyi Bir Yaşam İçin Güzellik’ Meslek Edindirme Programı

L’Oréal Türkiye’den kadınlar için anlamlı program:

L’Oréal Türkiye ‘Daha İyi Bir Yaşam İçin Güzellik’ programı ile genç kadınlara meslek edindiriyor

  • L’Oréal Türkiye, ekonomik nedenlerle öğrenimini tamamlayamamış ve meslek sahibi olamamış genç kadınlara burs programı ile iş olanağı yaratıyor.
  • L’Oréal Türkiye’nin liderlik ettiği ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi ile Türkiye Soroptimist Kulüpleri Federasyonu işbirliğiyle, 10 Ağustos’ta başlatılan ve 3 Ekim’de tamamlanan eğitime Muş’dan Soma’ya, Sinop’tan İzmir’e ve İstanbul’a toplam 25 genç kadın katıldı. İki aylık eğitim sonrasında sertifikaları törenle verilen genç kadınlar ‘Güzellik Uzmanı’ olarak iş dünyasına atılacak.

Yüzyılı aşkın bir süredir güzellik alanında fark yaratan çalışmalara imza atan L’Oréal, hayata geçirdiği yenilikçi proje ve uygulamalar ile kadınları desteklemeye devam ediyor. Bu kapsamda L’Oréal Türkiye, kadınların daha güzel bir yaşama sahip olması yönünde inisiyatif alarak burs programı başlattı. İlk etabına bu yıl başlanan program ile amaç kaynaklara ve fırsatlara erişimi kısıtlı olan genç kadınların meslek sahibi olmasını sağlamak…

Önümüzdeki dönemde bu programı daha da yaygınlaştırarak sürdüreceklerini belirten L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler,“Güzelliğe güzellikle liderlik ettiğimiz ve Türkiye’de 30. yılımıza girmek üzere olduğumuz bu günlerde, L’Oréal Türkiye’nin bu önemli sosyal sorumluluk programını hayata geçirmekten mutluluk ve gurur duyuyoruz. Teknik ve mesleki eğitimlerden oluşan programın yürütülmesinde bizimle işbirliği yapan Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi yetkililerine ve Türkiye Soroptimist Kulüpleri Federasyonu yetkililerine de teşekkür ediyorum” dedi.

Güzelliğe ve güzelliğin hayatları değiştirme gücüne inandıklarını kaydeden Claude, şirket olarak amaçlarını şöyle anlattı: “Dünyanın pek çok yerinde olduğu gibi Türkiye’deki kadınlarımız da sınırlı olanaklara sahipler. Kaynaklara ve fırsatlara erişimi kısıtlı genç kadınlar ne yazık ki bir meslek sahibi olamıyor. Amacımız; bu genç kadınların önünü açarak onların güçlenmesini, meslek sahibi olmasını ve toplumda iyi bir yer edinmelerini sağlamak. Ekonomik gelişmeye de katkı sağlamak üzerine kurguladığımız program ile sektörümüze ‘Güzellik Uzmanı’ olarak iş gücü de yaratarak 2020 senesinde 500 kadına ulaşmayı hedefliyoruz.”

Program çevresinde dünyanın en büyük kadın derneği Türkiye Soroptimist Kulüpleri Federasyonu’nun yanı sıra eğitim konusunda da Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nin desteğinin alındı. Bunların yanı sıra L’Oréal’in eğitmenlerinin katkılarıyla kursiyerlere 2 ay süresince, cilt analizi, profesyonel makyaj, iletişim becerileri, satış, pazarlama, girişimcilik, organizasyon, diksiyon, insan hakları, kadın sağlığı gibi konuları içeren kapsamlı eğitimler verildi.

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı onaylı bir meslek belgesi ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi Sertifikası ile kursiyerlerin hayallerini gerçekleştirirken eğitim boyunca kursiyerlerin hayatlarına dokunacak mesleki ve teknik eğitimlerin yanı sıra sosyal ve kültürel etkinlikler de düzenlendi.

 

Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi Müdürü Dr. Tamer Atabarut konuyla ilgili olarak, “150 yıllı aşkın birikimiyle Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye’nin en iyi öğrencilerine verdiği çağdaş eğitim ve kaliteli akademik kadrosu ile yürüttüğü AR-GE faaliyetlerinin yanı sıra; topluma yönelik hayat boyu öğrenme ve sosyal sorumluluk projeleri ile ülkemizdeki toplumsal gelişimi destekliyor. Ülkemizde işsizlik oranı %10 seviyesinde seyrediyor ve 15-24 yaş grubunu içeren genç işsizlik oranı da %18’in üzerinde. Bunun en önemli nedenlerinden biri, işgücünün gerekli yeterliliklere sahip olmaması. Özellikle meslek sahibi olmayan işsizlerin işgücü piyasasında istihdamlarında önemli sorunlar yaşanıyor. İstihdam edilebilirliğinin artırılması için, işgücü piyasasının ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanların yetiştirilmesi konusunda adımlar atmak gerekiyor. Bu bağlamda, genç kadınlarımızın istihdamına katkı sağlayacak bu meslek edindirme projesinde L’Oréal Türkiye ile işbirliği ile yapmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.

Türkiye Soroptimist Kulüpleri Federasyonu Başkanı Av.İlke Erol da “Türkiye’de ilk Soroptimist Kulübü’nün kurulduğu 1948 yılından bu yana, Türk Soroptimistleri olarak bizler, güçlü bir dayanışma içerisinde ülkemizde özellikle kadın ve kız çocuklarının sorunlarına çözümler üretmeye çabaladığımız projelerimizde, kadın ve genç kızlarımızı eğitmek, güçlendirmek ve daha etkin bireyler olarak topluma kazandırmayı hedefliyoruz. Bu anlamda, L’Oréal Türkiye’nin genç kızlarımızın, kadınlarımızın meslek edinmelerini sağlama hedeflerinin yanı sıra kişisel gelişimlerini de sağlayarak hayatlarında daha sağlam adımlarla yürümelerini amaçlayan “Daha İyi Bir Yaşam İçin Güzellik” projesini birlikte hayata geçirmekten dolayı çok mutluyuz. L’Oréal Türkiye’ye ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi yetkililerine teşekkür ediyorum” diye konuştu.

L’Oréal Paris’in güzellik elçisi oyuncu Fahriye Evcen de sertifika törenine katılarak genç kadınlara destek oldu. Törende kısa bir konuşma yapan Evcen, “Bugün, L’Oréal Türkiye’nin oldukça önemli bir sosyal sorumluluk programı olan “Daha iyi bir Yaşam için Güzellik” kapsamında aranızda bulunmaktan büyük bir mutluluk ve gurur duyuyorum. Bu kapsamda, L’Oréal Türkiye’nin, genç kadınların iş yaşamında yer edinmesine yönelik aldığı inisiyatifi çok önemsiyorum. Bundan sonra yeni başlangıçların kapısını aralayacaklar, heyecanlarını yürekten hissediyorum. Kendilerini kutluyor, önlerinde uzanan hayatın başarılarla dolu olmasını diliyorum” dedi.

 

L’Oréal Türkiye hakkında

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye,  kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan  ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor.Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 21 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herkes için güzellik demeye devam ediyor.

www.loreal.com.tr/www.facebook.com/LorealTurkey  / twitter.com/lorealturkey

Bilgi için:

Kurumsal.iletisim@loreal.com