L'Oréal 6. Kez Dünyanın En Etik Şirketi Seçildi

L'Oréal 6. Kez Dünyanın En Etik Şirketi Seçildi

L’Oréal güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla dünyanın en saygın araştırma merkezlerinden Ethisphere Enstitüsü tarafından sağlık ve güzellik alanında üst üste 6. kez dünyanın en etik şirketi seçildi.

Yüz yılı aşkın bir süredir güzellik alanında fark yaratan çalışmalara imza atan L’Oréal, güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla uluslararası arenada prestijli ödüllerle takdir toplamaya devam ediyor.

L’Oréal bu kapsamda son olarak uluslararası platformlar arasında en saygınlarından birisi olarak kabul edilen Ethisphere Enstitüsü tarafından sağlık ve güzellik alanında 6. kez dünyanın en etik şirketi seçildi.

Sonuçların; “Etik Uygulamalar ve Uyum”, “Kurumsal Vatandaşlık ve Sorumluluk”, “Etik Kültürü”, “Yönetim” ve “Liderlik, İnovasyon ve İtibar” kategorilerinde değerlendirildiği dünyanın en etik şirketleri sıralamasına Ethisphere Enstitüsü internet adresinden ulaşılabiliyor*.

Kurum Kültürüne İşleyen bir Etik Anlayışı

Konuyla ilgili açıklama yapan L’Oréal Türkiye Ülke Etik Temsilcisi Elif İkiz; “Böylesine saygın bir kuruluş tarafından dünyanın en etik şirketleri arasına ismimizi 6. kez yazdırmak bizleri gururlandırdı. L’Oréal’in üzerinde titizlikle durduğu etik ve iyi yönetim prensipleri böylece uluslararası saygın platformlarca bir kez daha tescillenmiş oldu. Etik değerleri iş yapış kültürünün merkezine yerleştirmiş bir kurumun çatısı altında çalışmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu güzel ve anlamlı sonucun elde edilmesinde emeği bulunan dünyanın her yerindeki tüm L’Oréal çalışanlarını en içten duygularımla tebrik ediyor, bu ailenin bir parçası olmaktan gurur duyuyorum” dedi.

L’Oréal Etik Prensipleri Dürüstlük, Saygı, Şeffaflık, Cesaret olarak belirleyen L’Oréal, Türkçe dahil 35 dilde yayınlanan, İş Etiği Kuralları kitapçığını çalışanlarının günlük hayatlarında kullanabilecekleri bir referans dökümanı olarak sunuyor.

L’Oréal etik konusunu kurum kültürünün ayrılmaz bir parçası olarak görüyor, iş yapış şekillerini bu doğrultuda şekillendiriyor. Etiğin iş tanımlarına ve yönetici kılavuzlarına eklenmesi, yeni işe girenlere sunulan etik eğitimi, Türkçe’nin de aralarında bulunduğu 27 farklı dilde etik konusunu işleyen bir internet sitesi, 62 ülkede tüm L’Oréal çalışanlarının ulaşabildiği “Ülke Etik Temsilcisi” bulunması gibi uygulamalar yapılan çalışmaların başında geliyor. Bunlara ek olarak L’Oréal, performans değerlendirme kriterleri arasında “İş Sonuçlarına Dürüstlük ile Ulaşır” ve “İnsana Saygı ile Hareket Eder” başlığıyla iki temel kritere yer veren, üst düzey 250 yöneticisini yıllık olarak etik performansları ile değerlendiren bir şirket. Etik ile ilgili yıllık raporlama da yapılan L’Oréal; tüketicileri, çalışanları, rekabeti ve iş ortaklarını kapsayan en geniş kapsamlı etik uygulamalar el kitabıyla da bu konuya verdiği önemi ortaya koyuyor.

L’Oréal’in 2020 yılı için Sürdürülebilirlik Taahhütleri de kurumun etik prensipleriyle tamamen uyumlu. Sürdürülebilir yenilik, sürdürülebilir üretim, sürdürülebilir gelişim ve sürdürülebilir yaşam başlıklarından oluşan bu taahhütler içinde etik, önemli bir konu olarak öne çıkıyor.

L’Oréal etik tarihçesi kilometre taşları

  • 2000 -  Fransa’da “İş Etiği Kuralları” oluşturan ve 2007’de “Baş Etik Sorumlusu” atayan ilk şirketlerden birisi,
  • 2003 -  Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni ve BM Kadınlar ve Küresel Sözleşmesi’nin bir girişimi olan Kadını Güçlendirme İlkeleri Sözleşmesi’nin imzalanması,
  • 2008 -  L’Oréal’in Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Jean-Paul Agon, kürsel çapta prestije sahip Stanley C. Pace “Etikte Liderlik Ödülü”nü alması,
  • Ayrıca L’Oréal tarafından, dünya çapındaki çalışanların L’Oréal’in Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su ile çevrimiçi olarak sohbet edebildiği, yıllık bir “Etik Günü” düzenleniyor.
  • 2014 - 45 dilde ulaşılabilen “Etik Değerler” yayınının üçüncü versiyonu kamuoyu ile paylaşıldı

* http://ethisphere.com/worlds-most-ethical/wme-honorees/

L’Oréal Türkiye

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye,  kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan  ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor.Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 22 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herkes için güzellik’ demeye devam ediyor.

www.loreal.com.tr

Ethisphere Enstitüsü Hakkında

Ethisphere Enstitüsü kurumsal etik ve yönetimde en iyi uygulamaları destekleyen ve kuruluşların uyumu geliştirme, riski hafifletme ve çalışanlar, iş ortakları, yatırımcılar ve geniş düzenleyici topluluk ile ilişkileri genişletmelerini mümkün kılan bağımsız bir araştırma merkezi, en iyi uygulamalar ve düşünce liderliğidir. Ethisphere uyum ve yönetim programlarını değerlendirip karşılaştırmakta, Dünyanın En Etik Şirketleri® tanıma programı ile üstün başarıları onurlandırmakta ve Ethisphere Magazine’i yayınlamaktadır. Ethisphere ayrıca şunları içeren kurumsal etik ve uyum programlarının bağımsız olarak doğrulanmasının önde gelen sağlayıcısıdır: Etik İç® Sertifikalandırma, Uyum Lideri Doğrulaması™ ve Yolsuzlukla Mücadele Programı Doğrulaması™.

www.ethisphere.com

 

Bilgi için:

kurumsal.iletisim@loreal.com