L’Oréal, İş Başvurularında Yapay Zeka Kullanmaya Başladı

Dünyanın lider kozmetik şirketi L’Oréal, işe alımda yapay zeka çözümleri üreten bir şirket olan Myaz Systems ile ilk sohbet platformunu hayata geçirdi. Bu sohbet robotu, L’Oréal’deki staj veya güzellik uzmanlığı gibi pozisyonlara işe alımda kullanılacak. Sistem, Eylül 2018’den itibaren İngiltere, Amerika ve Fransa’da başarıyla kullanılmaya başlandı, diğer ülkelerde de yakın zamanda hayata geçirilecek.

Yapay zeka sistemi adayların beğenisini topladı.

L’Oréal’de işe alımda sistemin kullanıma başlanmasıyla, adayların başvuru sürecinden memnuniyeti arttı. Yapay zeka kullanımı, yılda 1 milyondan fazla başvuru alan L’Oréal’in daha da fazla başvuruyu değerlendirmesini mümkün kıldı. L’Oréal’in İnsan Kaynakları Dijital Başkanı Niilesh Bhoite; “L’Oréal olarak 10.000 kişiyle yapılan iş görüşmelerinde yapay zeka sisteminin adayların %92’si ile daha verimli iletişim kurulduğunu ve %100 memnuniyet oranına ulaşıldığını gördük. Başvuran adaylardan, sistemin ne kadar kolay olduğu ve kendilerini gerçekten çok özel hissettiklerine dair son derece olumlu geri dönüşler aldık” diye konuştu.

L’Oréal’in İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Jean-Claude Le Grand ise; L’Oréal’de, insan kaynaklarının dijitalleşmesi çalışmalarımız kapsamında, yapay zeka ile çok önemli bir adım attık. Bu verimli teknoloji, İK çalışanlarının danışman rolüne destek oluyor ve onların işe alımın daha insani olan boyutlarında daha nitelikli sonuçlara odaklanmasına olanak sağlıyor” dedi.

İhtiyaca özel çözüm

Yapay zeka uygulaması L’Oréal her pozisyon için adaylardan beklediği kriterleri yerine getiriyor. Yapay zeka sohbet robotu Mya, adayların pozisyona uygunluklarını değerlendirmek üzere gerçekçi sorular soruyor. Bunlar arasında; “Staj için belirlenen tarihler senin için uygun mu? Şu an hangi bölümde okuyorsun ve mezun olmana ne kadar süre var? Başvurunu tamamlaman için senin için yapabileceğimiz bir şey var mı? Şirket kültürü, pozisyonun detayları veya süreç ile ilgili bana sormak istediğin sorular var mı?” gibi sorular yer alıyor. Yapay zeka, yanlış anlaşılmaya sebep vermeyecek, objektif sorularla yetenekli adayların bulunmasında efektif bir süreci yönetiyor.

Kullanıcı dostu olan Mya’ya mobil telefonlardan istediğiniz zaman, istediğiniz yerde ulaşmanız mümkün. Mya en başta kendisini sohbet robotu olarak tanıtıyor, son aşamada ise uygun adayları işe alım uzmanları ile buluşturuyor. İş arayanların başvuruları ile ilgili gerekli bilgilere ulaşmakta zorlandığı ve süreçleri bilmediği durumda, bu teknoloji düzenli hatırlatmalar ve bilgilendirmeler ile formal ve insan odaklı bir deneyim sunuyor.

Mya Hakkında

Mya, sektörün önde gelen yapay zeka işe alınma asistanı olarak öne çıkıyor. Konuşan yapay zeka platformu, doğal dil işlemlemleri ve makina öğrenim teknikleri ile otomatik olarak işe alınma sürecindeki adaylara ulaşıp iletişim kurabiliyor. Mya Sistemleri, 2012 yılında Yönetim Kurulu Başkanı Eyal Grayevsky ve Baş Teknoloji Yöneticisi James Maddox tarafından kuruldu. San Fransisco’da bulunan şirket, Temmuz 2016’da işe alınma sürecindeki etkisiz yöntemleri ortadan kaldırıp sürecin adaylar ve personeller için kolaylaştırılması için Mya’yı lanse etti ve Mya işe alınma süreçlerindeki çözüm bulan yapay zeka teknolojileri arasında lider konuna yerleşti. En önemli müşterilerinin arasında L’Oréal’in de müşterisi olduğu Adecco Grubu yer almaktadır.