L’ORÉAL ÇALIŞANLARI BU KEZ GÖNÜLLÜLÜK İÇİN MESAİ YAPTI

L’Oréal’in , topluma katkı sağlamak amacıyla ‘Hepimize düşen bir görev var’ diyerek belirlediği, ve o gün tüm çalışanların topluma faydalı bir amaç için çalıştığı “Yurttaşlık Günü” 26 Mayıs Cuma günü gerçekleşti. Çevre ve sağlık alanında çalışan 10 sivil toplum kuruluşu ile bir araya gelen yaklaşık 200 L’Oréal çalışanı, bu kuruluşlarla birlikte projeler hazırladı ve hayata geçirmek için ilk adımı attı.

Ayder (Alternatif Yaşam Derneği), BKO (Bilim Kahramanları Derneği, KAÇUV (Kanserli Çocuklara Umut Vakfı, Koruncuk Vakfı), TEMA (Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı), TOÇEV (Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı), TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı), TOG (Toplum Gönüllüleri Vakfı) ve TURMEPA/ Deniz Temiz Derneği yetkilileriyle ile bir araya gelen L’Oréal Türkiye çalışanları öncelikle gönüllü olarak çalışmak istedikleri dernek ya da vakfı seçtiler. Oluşturulan  gruplar, STK temsilcileriyle bir araya gelerek kendilerinden faaliyet alanlarını, ve gönüllülük modellerini dinledikten sonra atölye çalışmaları gerçekleştirdiler. Çalışmalar sonunda her bir L’Oréal Türkiye çalışanı, yıl sonuna kadar seçtikleri kuruluşun hangi uygun projesinde gönüllü olarak nasıl görev alacağını kararlaştırdı ve hedeflerini belirledi.

Sivil Toplum kuruluşlarını yakından tanıma fırsatı bulup hedef ve misyonları konusunda da bilgi sahibi olan L’Oréal Türkiye çalışanları tüm yıl boyunca toplamda 8 saat boyunca seçtikleri STK projesinini uygulanmasında etkin rol oynayacak. Tüm gün süren atölye çalışmasında bu kez topluma hizmet için mesai yapan L’Oréal Türkiye çalışanları bu konuda yıllardır çalışan sivil toplum kuruluşlarının hedefleri doğrultusunda hangi alanlarda gönüllü desteğine ihtiyaç duyduklarını da öğrenmiş oldular.

Konuyla ilgili konuşan L’Oreal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler, günümüzde şirketlerin gücünün sadece ekonomik kriterlerle ölçülemeyeceğini, topluma sağladıkları fayda ile de performanslarının belirlendiğini söyledi. Rumpler, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hem kurumsal anlamda hem de markalarımızla topluma ve çevreye katkı sağlamak bizim için stratejik önceliklerimizden biri. Bu sebeple sürdürülebilirliği ve sosyal projelerimizi iş modelimizin kalbine koyduk. Bu bilinçle topluma dokunan projeler geliştirmek için hem kurumsal olarak hem de markalarımız özelinde çalışıyor, bu projeleri önceliklendiriyoruz. Bu yıl mesaimizi iyilik için harcadığımız yurttaşlık gününde de 10 STK ile bir araya gelip bambaşka projeler için neler yapabileceğimizi gördük. Toplumun farklı ihtiyaçlarına yönelik projeler üreten bu kuruluşlarla bir araya gelmek bize hem geniş bir pencereden bakıp toplum için ne kadar çok şey yapabileceğimizi görmemizi sağlarken diğer yandan da gönüllü bireyler olarak kendi potansiyelimizin de farkına varmamızı sağladı. Hepimiz bu toplum için ufak da olsa bir şeyler yapabiliriz. Bugün bu çalışma, L’Oréal çalışanları olarak bunu daha iyi anlamamıza fırsat verdi’’ dedi.