L'ORÉAL, SÜRDÜRÜLEBİLİR MARKALAR KONFERANSI’NDA HEDEFLENENİN ÜZERİNDEKİ BAŞARISINI AÇIKLADI

Markaların, geleceğe duyarlı bir bakış açısıyla yeni yol haritalarını belirlendiği, Sürdürülebilir Markalar Konferansı (Sustainable Brands), 20-21 Nisan tarihlerinde "Amacını Etkinleştirme" (Activating Purpose) temasıyla, Swissotel The Bosphorous'ta gerçekleşti. Konferansta L’Oréal’in 2020 Sürdürülebilirlik hedefleri ve bu yolda alınan aksiyonları anlatan L'Oreal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler, L’Oréal’in hedeflenin üzerinde başarı elde ettiğini çarpıcı rakamlarla dile getirdi.

"Herkes için güzellik" anlayışından yola çıkan L’Oréal Türkiye, yenilik, gelişim, üretim, yaşam başlığı altında sürdürülebilir güzelliği toplumla paylaşıyor. 20-21 Nisan tarihlerinde "Amacını Etkinleştirme" (Activating Purpose) temasıyla, Swissotel The Bosphorous'ta gerçekleşen Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda konuşan L'Oreal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler, L’Oréal’in 2020 hedefleri ve bu yolda Türkiye’de de aldıkları aksiyonları anlattı.

Sürdürülebilirlik programlarıyla topluma ve çevreye fayda sağlayan örnek şirketlerden biri olmayı taahhüt eden L’Oréal Türkiye’nin bu taahhüdünü rakamlarla da tescil ettiğini dile getiren Rumpler, konferansta 2015 rakamlarına göre L’Oréal'in yeni ürünlerinin %74’ü geliştirilmiş çevresel ve sosyal profile sahip olduğunu dile getirdi. 2005’ten itibaren fabrika ve dağıtım merkezlerinde  %56 CO2 emisyonunda azalma sağlayan firmanın tüm fabrikaları 2015 Aralık ayından itibaren "sıfır atık" anlayışıyla çalıştığını söyleyen Rumpler, global platformda 2005’ten beri %26’lık üretim artışının yanı sıra son 10 yıl içerisinde kaynaklara erişimi kısıtlı kitleden 60 bin üstü kişiye istihdam sağlandığını dile getirdi.

İSTANBUL’DAKİ FABRİKADA HER 1 LİTRE ÜRÜN İÇİN YÜZDE 33 DAHA AZ SU KULLANILIYOR

Rumpler’in aktardığı L’Oréal'in sürdürülebilirlik programının Türkiye sonuçları da dikkat çekici. L’Oréal Türkiye'nin İstanbul fabrikasında 2010’a kıyasla her bir litrelik üretim için %33 daha az su kullanılıyor. 2020’de bu oranın %60 olması hedefleniyor.  2010’a göre 2016'da CO2 emisyonunda aylık %66 azalma ölçülürken, 2020’de bu oranın %95 olması öngörülüyor.  Taşımada tahta palet kullanımıyla, her yıl 3 futbol sahası büyüklüğünde orman alanı korunuyor. Araç filosunun değişimi sayesinde 2016’da 41.000g daha az CO2 salınımında bulunan şirket,  Borusan ile birlikte her bir konteyner için 1 ağaç dikimi gerçekleştirerek çevreye verdiği değerin altını bir kez daha çiziyor.

L'Oreal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler konferansta, Uluslararası Çalışma Örgütü Temel Sözleşmeleri’nin kapsadığı konulara, farklılığın teşvikine, kadın haklarına, insanların doğal kaynaklara erişim haklarına saygı ve sağlık haklarına hassasiyet gösteren L’Oréal’in bu kapsamda arasında en saygın uluslararası platformlardan birisi olan Ethisphere Enstitüsü tarafından sağlık ve güzellik alanında 8. kez dünyanın en etik şirketi seçildiğini de dile getirdi.

L’Oréal Türkiye Hakkında

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan  ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 22 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herkes için güzellik demeye devam ediyor.