L’Oréal Sürdürülebilirlik Taahhütlerinde Çevreye Sağladığı Katkılar ile Dikkat Çekiyor

 

L’Oréal Sürdürülebilirlik Taahhütlerinde Çevreye Sağladığı Katkılar ile Dikkat Çekiyor

L’Oréal’in ‘2020 Güzelliği Herkesle Paylaşmak’ başlığı ile sürdürülebilirlik taahütü en çok alanı kapsayan kurumsal sürdürülebilirlik programı olarak dikkat çekiyor.

Ekolojik dengeye duyarlı, sorumlu ve kapsayıcı yeni kalkınma modelinin de liderlerinden olma yolunda hızlı adımlarla ilerleyen L’Oreal’in 2020 taahhütleri; ‘Sürdürülebilir Yenilik’, ‘Sürdürülebilir Üretim’, ‘Sürdürülebilir Gelişim’ ve ‘Sürdürülebilir Yaşam’ başlıklarından oluşuyor. 2020 hedeflerinin büyük bir kısmını 5 yıl öncesinden tamamlayan L’Oréal, hedeflerini büyüterek yoluna devam ediyor.

Yüzyılı aşkın bir süredir güzellik alanında fark yaratan çalışmalara imza atan L’Oréal, sürdürülebilirlik alanında da önemli adımlar atıyor. ‘Sürdürülebilir Yenilik’, ‘Sürdürülebilir Üretim’, ‘Sürdürülebilir Gelişim’ ve ‘Sürdürülebilir Yaşam’ başlıklarından oluşan 2020 taahhütlerini büyük oranda yerine getiren L’Oréal, 2020 yılında çevresel ayak izini %60 oranında azaltmayı hedefliyor. L’Oréal 2005 yılından bu yana yaptığı çalışmalarla karbon emilimini yüzde 50,2 oranında azalttı.

2020 yılında bitmiş ürün başına atık üretimini %60 oranında azaltmayı hedefleyen L’Oréal, 2014’ü 23.1% oranında atık azaltımı ile tamamladı. L’Oréal ürün başına su kullanım oranlarını da %36 oranında azalttı. Ürün başına su kullanım oranlarını 2020’ye kadar %60 azaltmayı hedefleyen L’Oréal,  2020’de ‘0’ atık üretmeyi amaçlıyor.

Çevreye Duyarlı Sürdürülebilir Yenilik

L’Oréal, 2020'ye kadar ürünlerinin %100'ünün çevresel ve sosyal açıdan fayda sağlayacak şekilde üretimini hedeflerken 2014 sonu itibariyle üretiminin %70’ini bu hedefler doğrultusunda gerçekleştirdi.

L’Oréal, ambalajlarını da gelişmiş bir çevre bilinciyle üretiyor. Bu alanda ‘ambalaj tasarımı’ merkezlerinde sıkı bir eko-dizayn politikası uygulayan L’Oréal’in hedeflerinden biri de ambalaj üretiminde kullanılan kağıt ve kartonların tamamını sürdürebilir şekilde yönetilen ormanlardan elde etmek olarak açıkladı. L’Oréal, 2014 yılında, kâğıt ve karton ambalaj malzemesinin %98’den daha fazlasını Forest Stewardship Council (FSC) ve The Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC) standartlarına uygun olarak sürdürülebilirlik sertifikasıyla tedarik etti.

Tüketiciler için ‘Sürdürülebilir Yaşam’ ilkesi

L'Oréal 2020’ye kadar tüketicilerinin, dünyanın güzelliğini artırırken sürdürülebilir tüketimde bulunmalarını da sağlamak için çalışıyor. Ürünlerinin %100’nün sosyal ve çevresel profilini değerlendirmek için ‘Ürün Değerlendirme Aracı’ kullanacak olan L’Oréal, elde edilen bilgileri daha sürdürülebilir yaşam seçimleri yapabilmeleri için tüm müşteriyle paylaşıyor.

Çalışanları, tedarikçileri ve bulunduğu toplamlar için ‘Sürdürülebilir Gelişim’

L’Oréal, 2020 taahhütleri içine çalışanları için, ilk sosyal inovasyon programı olan Share & Care kapsamında, dünyanın neresinde olursa olsun çalışanlarının belirlediği minimum standartlardaki sağlık hizmetlerine, sosyal korumaya ve eğitime erişimlerini garantiliyor.

2020 taahhütleri arasında tüm stratejik ortakları da alan L’Oréal, temel haklardan yoksun topluluklara mensup 100 binden fazla kişinin iş gücüne katılımını sağlayacak. Güçlü ve etkin sosyal sorumluluk projeleri ile de içinde bulunduğu toplumlara katkı sağlıyor.

L’Oréal Türkiye

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye,  kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan  ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 22 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herkes için güzellik’ demeye devam ediyor.

www.loreal.com.tr

Bilgi için:

kurumsal.iletisim@loreal.com