L’Oréal Türkiye; Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda “Dünyanın Bilime, Bilimin Kadınlara İhtiyacı Var” Dedi

Sürdürülebilir Markalar Konferansı; marka, inovasyon ve sürdürülebilirlik liderlerini ortak bir platformda buluşturmak ve geleceği şekillendirmek için 18-19 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirildi. Etkinliğin ilk gününde L’Oréal  Türkiye Yönetim Komitesi Üyesi & Kurumsal İletişim Direktörü Bige Mercan ve L’Oréal - UNESCO iş birliğiyle yürütülen “Bilim Kadınları İçin” programında “Uluslararası Yükselen Yetenek” seçilen Doç. Dr. Duygu Sağ konuşmacı olarak yer aldı.

Dünyanın lider kozmetik markalarından L’Oréal, öncü şirketleri, geleneksel tüketim modellerini sorgulamak ve yeni fikirler yaratmak amacıyla aynı çatı altında buluşturan Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda “Dünyanın Bilime, Bilimin Kadınlara İhtiyacı Var” konulu bir oturumla yer aldı.

“Dünyanın Bilime, Bilimin Kadınlara İhtiyacı Var” mottosuyla L’Oréal - UNESCO iş birliğiyle uluslararası platformda yürütülen  “Bilim Kadınları İçin ” programı, Türkiye’de 2003 yılından beri hayata geçiriliyor ve bu program kapsamında Türkiye’de her yıl üçü “Yaşam Bilimleri” ve üçü “Malzeme Bilimleri” alanlarından olmak üzere toplam 6 genç bilim kadını birer yıllık araştırma bursu ile destekleniyor. Bu ödül için değerlendirme hem akademik özgeçmiş hem de gerçekleştirmek istenilen araştırma projesinin niteliği ölçüt alınarak yapılıyor.

Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda L’Oréal Türkiye olarak sürdürülebilirlik alanındaki yaptıkları çalışmaları ve “Bilim Kadınları İçin” programına dair detayları aktaran L’Oréal Kurumsal İletişim Direktörü Bige Mercan “Tüm dünyada bilimsel alanda çalışan araştırmacıdan yalnızca %30’u kadın ve bilimsel yüksek akademik pozisyonların sadece %11’inde kadınlar bulunuyor. L’Oréal’in önceki yıl Boston Danışma Grubu ile birlikte gerçekleştirdiği bilim sektöründeki kadınların pozisyonu üzerine uluslararası bir raporun sonuçlarına göre son 10 yılda kadınların bilimsel araştırmalardaki oranının yalnızca %12 arttığı görülüyor. Bilim kariyerinin her aşamasında kadınlar erkeklere oranla daha az temsil ediliyor. Lisede bilim konusunda uzmanlaşmak isteyen kadın oranı 50%’lerdeyken üniversitede bu oran %32’ye, master aşamasında %30’a ve doktorada %25’e kadar düşüyor. Bilim alanındaki çalışmalarıyla Nobel ödülü kazananların ise sadece %3’ü kadın. 2015 UNESCO raporuna göre Türkiye’de son 10 yılda bilim kadını sayımız 2 kat arttı. Bilim alanında kadınlarımızın payı %36 olarak öne çıkıyor. L'Oreal Türkiye olarak bu oranı arttırmak için tüm gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

L’Oréal -UNESCO ortaklığında gerçekleşen ‘Bilim Kadınları İçin’  programı ile kadınların bilime olan katkısında farkındalık yaratmak ve bilim kadınlarına dikkat çekerek toplumları bilinçlendirmek hedefleniyor. Program ile başarılı kadın araştırmacılar tespit edilerek, genç nesiller ile rol modellerin buluşturulması sağlanıyor. Programın uluslararası kısmında her kıtadan 1 üstün bilim kadını olmak üzere toplam 5 bilim kadını kıta ödülüyle ödüllendiriliyor. Ayrıca 15 bilim kadını da Uluslararası Yükselen Yetenek Ödülüne layık görülüyor. Bu yıl L’Oréal Türkiye’nin, Türkiye’den aday gösterdiği Doç. Dr. Duygu Sağ  projesiyle, 117 ülkeden katılan 275 proje arasından ‘Uluslararası Yükselen Yetenek Ödülü’ kazandı.

Doç. Dr. Duygu Sağ, Sürdürülebilir Markalar Konferansı’ndaki konuşmasında şunları söyledi: “L’Oréal - UNESCO Uluslararası Bilim Kadınları İçin programında ‘Uluslararası Yükselen Yetenek’ seçilmekten dolayı çok gururlu ve çok mutluyum. Bilim alanında çalışan kadınları ödüllendiren bu tür programlar çok önemli çünkü tüm dünyada bilim kadın oranı maalesef düşük. Bilim insanı olmak için analitik düşünme, yaratıcılık, bilgi, kendini adamak gerekli. Aslında erkek ve kadın, bu gereklilikleri eşit bir şekilde yerine getirebilir. Bu konuda yapılan çalışmalar da bu anlamda büyük önem taşıyor. ”