Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, sürdürülebilirlik programı çerçevesinde topluma ve çevreye fayda sağlamaya devam ediyor. Sürdürülebilirlik çalışmaları altında, kadın istihdamına katkı adına Boğaziçi Üniversitesi ve İŞKUR işbirliğiyle "Daha İyi Bir Yaşam İçin Güzellik" eğitim programını hayata geçiren L’Oréal Türkiye, meslek sahibi olmayan kadınlara eğitim imkanı sağlayarak, toplumsal hayata ve ülke ekonomisine katma değer yaratıyor.

"Herkes için güzellik" anlayışından yola çıkan L’Oréal Türkiye, yenilik, gelişim, üretim, yaşam başlığı altında sürdürülebilir güzelliği toplumla paylaşıyor. Bu kapsamda "Daha İyi Bir Yaşam İçin Güzellik" programını hayata geçiren kurum, Boğaziçi Üniversitesi ve İŞKUR işbirliğiyle kaynaklara erişimi kısıtlı kadınlara eğitim vererek, onların meslek sahibi olmaları için fırsat yaratıyor. L’Oréal Türkiye'nin hayata geçirdiği programla katılımcılar; satış, pazarlama, iletişim, makyaj, cilt bakımı, kozmetik ve uygulama tekniklerinden oluşan 200 saatlik eğitim bir eğitim alacaklar. Geçtiğimiz yıl, pilot uygulaması gerçekleşen program sonrasında sertifikalarını alan kadın katılımcıların %70'i istihdam edildi. Bu yılki katılımcıların başvurusu için de geri sayım başladı. Eğitim almak isteyen adaylar, 1 Aralık tarihine kadar başvurularını kurumsal.iletisim@loreal.com adresi aracılığıyla yapabilecekler.

HEDEFLENENİN ÜZERİNDE BAŞARI

Sürdürülebilirlik programlarıyla topluma ve çevreye fayda sağlayan örnek şirketlerden biri olmayı taahhüt eden L’Oréal Türkiye, bu taahhüdünü rakamlarla da tescil ediyor. 2015 rakamlarına göre L’Oréal'in yeni ürünlerinin %74’ü geliştirilmiş çevresel ve sosyal profile sahip. 2005’ten itibaren fabrika ve dağıtım merkezlerinde %56 CO2 emisyonunda azalma sağlayan firmanın tüm fabrikaları 2015 Aralık ayından itibaren "sıfır atık" anlayışıyla çalışıyor. Global platformda 2005’ten beri %26’lık üretim artışının yanı sıra son 10 yıl içerisinde kaynaklara erişimi kısıtlı kitleden 60 bin üstü kişiye istihdam sağladı.

HER YIL 3 FUTBOL SAHASI BÜYÜKLÜĞÜNDE ORMAN ALANI KURTULUYOR

L’Oréal'in sürdürülebilirlik programının Türkiye sonuçları da dikkat çekici. L’Oréal Türkiye'nin İstanbul fabrikasında 2010’a kıyasla her bir litrelik üretim için %33 daha az su kullanılıyor. 2020’de bu oranın %60 olması hedefleniyor. 2010’a göre 2016'da CO2 emisyonunda aylık %66 azalma ölçülürken, 2020’de bu oranın %95 olması öngörülüyor. Fabrikada tahta palet kullanımıyla, her yıl 3 futbol sahası büyüklüğünde orman alanı korunuyor. Araç filosunun değişimi sayesinde 2016’da 41.000g daha az CO2 salımında bulunan marka, her bir konteyner için 1 ağaç dikimi gerçekleştirerek çevreye verdiği değerin altınıbir kez daha çiziyor. Çalışanlarının %100’ü sağlık, hayat ve engellilik sigortası kapsamından bulunan L’Oréal Türkiye'nin tüm çalışanları her yıl en az bir eğitime katılıyor. L'Oreal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler sürdürülebilirlik programıyla ilgili yaptığı açıklamada “2020’yi hedefleyerek 2 yıl önce tanıttığımız ‘Herkes İçin Güzellik’ programı, sorumluluk anlayışımızın uzun süreli yansıması olarak öne çıkıyor. Topluma ve çevreye pozitif katkı sağlayan programımızla 21. yüzyılın büyük değişimlerinin üstünden gelmek için hayati önem taşıyan iş birlikçi ve kollektif ruhu hayata geçiriyoruz" diye konuştu.

L’ORÉAL 7. KEZ DÜNYANIN EN ETİK ŞİRKETİ SEÇİLDİ

Uluslararası Çalışma Örgütü Temel Sözleşmeleri’nin kapsadığı konulara, farklılığın teşvikine, kadın haklarına, insanların doğal kaynaklara erişim haklarına saygı ve sağlık haklarına hassasiyet gösteren L’Oréal, bu kapsamda arasında en saygın uluslararası platformlardan birisi olan Ethisphere Enstitüsü tarafından sağlık ve güzellik alanında 7. kez dünyanın en etik şirketi seçildi. L’Oréal Türkiye Hakkında Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 22 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herkes için güzellik demeye devam ediyor. www.loreal.com.tr/ / www.facebook.com/LorealTurkey / twitter.com/lorealturkey