L’Oréal’den Tekno-Güzellik Alanında Devrim Niteliğinde İnovasyon

L’Oréal, Las Vegas Tüketici Elektroniği Fuarı CES’te tanıttığı “Perso” ile Tekno-Güzellik alanında yeni bir adım daha attı. Türünün ilk örneği olan Perso bakım sistemi, kişiselleştirilmiş kozmetik ve evde cilt bakımı alanında önemli bir inovasyon olarak öne çıkıyor.

 

L’Oréal’in kişiselleştirilmiş evde cilt bakımı uygulaması Perso, akıllı yapay zeka sistemi ile anında cilt analizi, hava kalitesi, kirlilik verisi ve trend analizi yapabiliyor. L’Oréal, yeni ürünü Perso ile güzelliğin kişiselleştirilmesinde çığır açıyor. Perso’nun önümüzdeki dönemde daha da fazla kişiselleştirilmesi ve 2021 yılında ruj ve fondöten için de kişiye özel formüller üretebilmesi planlanıyor.

 

Perso’nun akıllı cilt bakımı sistemi 4 adımdan oluşuyor:

Kişisel cilt analizi: İlk adımda güzellik ve bakım tutkunları Perso mobil uygulamasını açarak fotoğraflarını çekiyor. Kullanıcıların cildi, ince veya derin çizgiler, lekeler, gözenekler gibi detaylar da dahil olmak üzere, L’Oréal’in ModiFace teknolojisi ile analiz ediliyor.

Çevre analizi: Coğrafi konum datası belirleyen Perso, yerel çevre koşullarını inceliyor. Hava şartları, ısı, UV endeksi, nem gibi kullanıcının cildini etkileyebilecek etkenleri analiz ediyor. 

Ürün tercihleri: 3. adımda kullanıcılar ince çizgiler, koyu lekeler, pigment bozukluğu, gözenekler, ışıltı veya solgunluk gibi kendi kişisel cilt endişelerini Perso uygulamasına kaydediyor. Kendilerine özel nemlendirici, serum veya göz kremini yaratmak için ayrıca tercih ettikleri ürün dokusu, nemlendirme seviyesi gibi bilgileri de ekleyebiliyor.

Kişiye özel formül ve uygulama: Perso, toplanan verilerle kişiselleştirilmiş yüksek performanslı cilt bakım ürününü, gerekli miktarda tek kullanımlık ve kolayca uygulanabilecek şekilde üretiyor. Sabah ve akşam kullanımı için özel üretim yapıyor. Cihazın ana gövdesinden ayrılabilen küçük haznesi, kremi yanınıza almanıza imkan tanıyor.

L’Oréal İcra Kurulu Başkan Vekili Nicolas Hieronimus konuyla ilgili olarak,   
“Bilimsel mirasımız ve inovasyon alanındaki liderliğimizle, tüketicilerimizin ihtiyaçlarına cevap veren akıllı güzellik ürünleri ve hizmetler yaratmak ve onlara neredeyse sınırsız kişiselleştirme imkanı sağlamak için bir kez daha ileri teknolojiden yararlandık. L’Oréal’i dünyanın öncü Tekno-Güzellik markası haline getirme konusunda kararlıyız ve Perso da bu heyecanlı yolculuğun bir sonraki adımı” açıklamasında bulundu.

L’Oréal Teknoloji Kuluçka Merkezi Başkanı Guive Balooch, “L’Oréal güzellik alanında en çok güvenilen markalardan biri ve Perso ile kişiselleştirme teknolojisini doğrudan tüketicilere sunuyoruz. Biliyoruz ki kişiselleştirme hem kişinin kendine özel cilt ve kişisel tercih verileri hem de çevresel faktörlere bağlı. Perso, yapay zekayı kullanarak formülleri optimize ediyor ve kullandıkça daha da akıllı hale geliyor” dedi.

L’Oréal Teknoloji Kuluçka Merkezi’nde geliştirilen Perso, şık tasarımıyla da dikkat çekiyor. 16 cm yüksekliğinde ve 45 gram ağırlığındaki cihaz, 4 aşamalı bir süreç ile anında cilt bakımı ve kozmetik formülleri sunuyor.

Perso’nun yapay zeka sistemi, zaman içinde aldığı bilgileri değerlendirerek kullanıcılara hangi ürünün daha çok işe yaradığını iletiyor ve bu kişisel sonuçlarla bir sonraki sefer daha etkili bir ürün sunuyor. Perso’ya önümüzdeki dönemde eklenecek renk uyumu teknolojisi ile anında trendlere uygun makyaj ürünü üretmek mümkün olacak. Tüketiciler, o an sosyal medyada moda olan veya o an giydiği kıyafete uygun renkte ruj üretebilecek. Kullanıcıların ilk kez evde kişiselleştirilmiş güzellik deneyimlerine sahip olmalarını sağlayan Perso, L’Oréal’in yıllar içinde oluşturduğu inovasyon ve kişiselleştirilmiş güzellik hizmeti yaratma uzmanlığı ile tasarlandı. Şeffaflığı ön planda tutan Perso, kişisel verilerin korunmasına da büyük önem veriyor.