L’Oréal’in İnovasyon Yarışması ‘Beauty Shaker Awards’ Tamamlandı

L’Oréal Çalışanları Yenilikçi Fikirleriyle
95 Bin TL’lik Ödülün Sahibi Oldu

L’Oréal’in global olarak 2010 yılından bu yana gerçekleştirdiği ve L’Oréal Türkiye’nin bu yıl ilk kez hayata geçirdiği yarışmaya tüm dünyada 6 bini aşkın proje ve 10 binden fazla çalışan katıldı. Ekip ruhu, yaratıcılık, yenilikçilik ve şirket içi girişimcilik kavramlarını merkeze alan ve Türkiye’de de çalışanların büyük ilgi gösterdiği Beauty Shaker Awards, Cenk&Erdem’in sunuculuğunu üstlendiği heyecanlı ve eğlenceli bir ödül töreni ile sonuçlandı.

‘Satış Noktasında Mükemmellik’ ve ‘Sıra Dışı Fikirler’ olmak üzere iki farklı kategoride rekabet eden takımlardan, ilk üçer takım toplam 95 bin TL’lik ödülün sahibi oldu.  

L'Oréal Türkiye, Ödül Töreni vesilesiyle Tomurcuk Eğitim Kültür ve Dayanışma Vakfı’na her bir çalışanı adına bağışta bulunarak bu özel günü anlamlı bir destek ile taçlandırdı. Ödül Töreni’nde ayrıca Tomurcuk Perküsyon Grubu küçük bir konser verdi.

Yüzyılı aşkın bir süredir güzellik alanında fark yaratan çalışmalara imza atan L’Oréal, hayata geçirdiği yenilikçi proje ve uygulamalar ile sektöründe öne çıkıyor. Kurum bu kapsamda 2010 yılında uygulamaya aldığı; Amerika, Brezilya, Meksika, Almanya, İngiltere, İrlanda, Japonya, Fransa ve Güney Afrika gibi ülkelerin yanı sıra bu yıl ilk kez Türkiye’de de düzenlenen   Beauty Shaker Awards kapsamında çalışanlarını ödüllendirdi.

‘Satış Noktasında Mükemmellik’ ve ‘Sıra Dışı Fikirler’ olmak üzere iki farklı kategoride, minimum 2, maksimum 10 kişilik takımlar oluşturarak başvuruda bulunulabilen, özellikle şirket içi girişimciliği destekleyen yarışmaya farklı bölüm ve şehirlerden 200 L’Oréal çalışanı toplam 160 proje ile katılım gösterdi.

14 Mayıs’ta lansmanı yapılan yarışmanın birinci aşamasında konusunda uzman yöneticiler tarafından ön elemeyle 20 yarı finalist belirlenirken, yarı final 24 Kasım’da L'Oréal Türkiye Yönetim Komitesi’nin değerlendirmesiyle tamamlandı. Her iki kategoride de 5’er takım olmak üzere toplam 10 ekip finale kaldı.

11 Aralık tarihinde düzenlenen finalde ise ‘Satış Noktasında Mükemmellik’ ve ‘Sıradışı Fikirler’ alanlarında başarılı çalışmalarıyla seçilen ilk üçer takım belirlendi. Final’de jüriye L'Oréal Türkiye Yönetim Komitesi’nin yanı sıra Fatoş Karahasan, Evrim Kuran ve Burak Günsev gibi alanında uzman isimler de katıldı. Kazanan takımlar 18 Aralık tarihinde Cenk & Erdem’in eğlenceli sunumuyla hayata geçirilen Ödül Töreni ile duyuruldu. Her iki kategoride de verilen Birincilik Ödülü 25 Bin TL, İkincilik Ödülü 15 Bin TL ve Üçüncülük Ödülü 7 Bin 500 TL olmak üzere toplamda 95 Bin TL ödül sahiplerini buldu. Takım ruhu, inovasyon ve yaratıcı fikirlerin ödüllendirildiği, şirket içi girişimciliğin desteklenerek ön plana çıkarıldığı yarışmada projeler şu şekilde oluştu;

Sıradışı Fikirler (Out Of The Box) Kategorisi

Kategori; ofis hayatından iç iletişime, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarından çalışma koşullarına kadar birçok konuyu kapsıyor. Tüm projeler; ‘Fikrin Yeniliği ve Şaşırtma Faktörü’, ‘Kanıtlanabilirlik’, ‘Potansiyel Etki’, ‘Kattığı Potansiyel Değer’ ve ‘Tekrar Üretilebilirlik’ kriterleri göz önünde bulundurularak değerlendirildi.

Birincilik Ödülünü Share Your Beauty, İkincilik Ödülünü Beauty Code ve Üçüncülük Ödülünü Touch Up projeleri kazandı.

Satış Noktasında Mükemmellik (Retail Excellence) Kategorisi

Kategori satış noktasında fark yaratacak fikirleri kapsıyor. Tüm projeler; ‘Yaratılan fikir’, ‘Takım Çalışması’, ‘Potansiyel Etki’, ‘Kattığı Potansiyel Değer’, ‘Tekrar Üretebilirlik’, ‘Yatırım Maliyetinin Geri Dönüşü’ kriterleri göz önünde bulundurularak değerlendirildi.

Birincilik Ödülünü PlaNNogram, İkincilik Ödülünü SMB ve Üçüncülük Ödülünü Açık Fikirli Podyum projeleri kazandı.

L'Oréal Türkiye’den, Tomurcuk Eğitim Kültür ve Dayanışma Vakfı’na Anlamlı Destek

L'Oréal Türkiye; Beauty Shaker Awards Ödül Töreni vesilesiyle zihinsel engelli bireylerin sosyalleşmeleri, topluma rahatlıkla entegre olmaları ve üretime katılarak hayatlarını sürdürmelerine yönelik çalışmalar yapan Tomurcuk Eğitim Kültür ve Dayanışma Vakfı’na her biri çalışanı adına bağışta bulunarak vakfı destekledi.  Kazananların açıklanmasının ardından sahne alan zihinsel engelli gençlerden oluşan Tomurcuk Perküsyon Grubu, L'Oréal Türkiye çalışanları tarafından ayakta alkışlandı ve duygusal anlar yaşandı.

“İnovasyon, Takım Ruhu ve Yaratıcı Fikirler En Büyük Zenginliğimiz”

Yarışmanın Ödül Töreni’nde bir konuşma yapan L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler, L'Oréal’de herkes için güzellik felsefesini savunduklarını ve güzelliğin hayatları değiştirme gücüne inandıklarını belirtti. Rumpler şöyle devam etti; “Güzelliğin, her zaman daha iyiyi hedefleyen sonsuz bir arayış olduğunu, bunun yenilikçilik, yaratıcılık ve inovasyonu da gerekli kıldığını düşünüyoruz. Bu nedenle hayata geçirdiğimiz bu yarışma da bizim için son derece değerli. Bu yarışma ile çalışanlarımızın fikirleri, yaratıcılıkları ve yetenekleri bizi daha da güçlendiriyor, her anlamda besliyor.”

L’Oréal’in bir bilim adamı tarafından kurulduğu ilk günden itibaren bilginin ve inovasyonun sınırlarını zorladığına dikkat çeken Rumpler; ”Kurumumuz, dünyadaki 23 araştırma merkezinde, 4000‘den fazla araştırmacıyla yaptığı milyonlarca euro yatırım ile sektöründeki en büyük araştırma ve geliştirme yatırımı yapan şirket konumunda. İnovasyon, ekip ruhu ve yaratıcı fikirleri en büyük zenginliğimiz olarak değerlendiriyoruz. Mutlulukla ifade etmeliyim ki inovasyonu iş yapış şeklinin ve kurum kültürünün kalbine koyan bir şirket olarak, tüm yeniliklerin kaynağının çalışanlarımız ve onların değerli fikirleri olduğuna inanıyoruz. İşte bu nedenle sorumlu, ilham veren ve birbirine bağlı bir şirket olma amacımıza hizmet edecek ‘Beauty Shaker Awards’ inovasyon yarışmamıza katılan tüm çalışanlarımıza, bu güzel organizasyonun hayata geçirilmesinde emeği geçen herkese katkıları için teşekkür ediyorum. Ödül kazanan takımlarımızı da gönülden tebrik ediyorum” dedi.

L’Oréal Türkiye

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 22 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herkes için güzellik’ demeye devam ediyor.