SEKTÖR LİDERİ L’ORÉAL, CİNSİYET EŞİTLİĞİNDE DE 1. SIRADA

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal, Equileap’in 19 farklı kriterine göre şekillenen 2017 Global Cinsiyet Eşitliği sıralamasında 23 ülkeden 3000 şirket arasında sahip olduğu liderlik nedeniyle Cinsiyet Eşitliği ödülüne layık görüldü.

Ödülü, L’Oréal'in Yetenek Geliştirme ve Çeşitlilikten Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Claude Le Grand, Amsterdam'da yapılan bir törende aldı. Jean-Claude Le Grand konuyla ilgili olarak; “Bu değerli ödül, 10 yıllık kesintisiz çalışmanın ve cinsiyet eşitliğinin işyerinde mutluluğun, yaratıcılılığın, inovasyonun, performansın ve büyümenin artırılmasına yönelik temel bir araç olduğuna dair tam bir inancın sonucudur. Cinsiyet eşitliği konusunda dünyanın her yerinden 3000 şirket arasında bir numara olarak tanınmak büyük bir onur. Bu onur bizi bu alanda daha önemli çalışmalar gerçekleştirmek için motive ediyor” diye konuştu.

Equileap Kurucu Ortağı ve CEO'su Diana van Maasdijk ise konuya dair şunları söyledi; “Cinsiyet anlamında çeşitliliğin sağlanması çok akıllıca bir hamle. Çok sayıda araştırma bunun verimlilik açısından daha iyi sonuçlar anlamına geldiğini gösteriyor. Bu ödülün, L’Oréal ve diğer şirketleri daha da teşvik etmesini ve dünyanın her yerinde cinsiyet eşitliği konusunda gerçekleşen ilerlemeleri hızlandırmasını umuyorum”.

L’Oréal Grubu'nda yöneticilerin %62'si, İcra Kurulu üyelerinin %33'ü ve Yönetim Kurulu üyelerinin %46'sı kadınlardan oluşmakta, L’Oréal markalarının %58'i kadınlar tarafından yönetilmektedir. Türkiye özelinde ise; 1118 çalışanın, 746’sı kadın; üst yönetimin %71’inde kadınlar yer alırken, orta düzey yöneticilerin % 58’ini yine kadınlar oluşturuyor.

L’Oréal, işyerinde cinsiyet eşitliği konusunda uzun süredir ciddi bir şekilde çalışmakta ve eşit iş sınıflandırması ve eşit beceriler için eşit ücret sağlamayı hedeflemektedir. L’Oréal'in 2007 yılından bu yana ödeme eşitsizliğinin analizi konusunda Fransa Ulusal Demografik Çalışmalar Enstitüsü (INED) ile birlikte çalıştığı Fransa'da, benzer işler temelinde ödeme eşitsizliği 2015 itibariyle yöneticiler için %3,21 iken, diğer çalışan kategorilerinde yoktur.

İşyerinde cinsiyet eşitliği konusunda kaydedilen ilerlemenin tanınması anlamında L’Oréal, 23 ülkede GEEIS (Gender Equality European and International Standart-Cinsiyet Eşitliği Avrupa ve Uluslararası Standartı) ve 7 ülkede EDGE (Cinsiyet Eşitliği için Global İşletme Sertifikasyonu Standardı) sertifikasyonlarını almıştır

Equileap Hakkında

Equileap, işyerinde cinsiyet eşitliğine yönelik ilerlemeleri hızlandırmak adına yatırım, bağışlar ve sahip olduğu bilginin gücünden faydalanan bir kuruluştur. Genel merkezi Amsterdam ve Londra'da bulunan kuruluş Kurucu Ortak ve İcra Başkanı Diana van Maasdijk ve Kurucu Ortak ve Sosyal Etkiler Direktörü Jo Andrews tarafından yönetilmektedir. www.equileap.org

Equileap'in 2017 Global Cinsiyet Eşitliği Sıralaması Hakkında

Equileap'in 2017 Global Cinsiyet Eşitliği Sıralaması'nda 23 ülkeden piyasa değeri 2 milyar ABD Doları'nı aşan 3048 global şirket; ücretler, liderlik fırsatları, iş ve özel yaşam arasındaki denge ve ücretli ebeveynlik izinlerini de içeren 19 kritere göre değerlendirilmektedir. Bilgiler kamuya açık kaynaklardan ve Maastricht Üniversitesi Sürdürülebilir Finans Grubu ile iş birliği içinde yapılan araştırmalardan elde edilmiştir.

L’Oréal Türkiye Hakkında

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes İçin Güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 22 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de “Herkes İçin Güzellik” demeye devam ediyor.