Türkiye L’Oréal için stratejik önem taşıyan bir pazar

Dünyanın lider güzellik şirketi L’Oréal 2014 yılını güçlü bir büyüme ile tamamladı. ‘Herkes için Güzellik’ anlayışıyla insanların hayatını güzelleştiren L’Oréal, global 2014’ü 22.5 milyar € ciro ve %3,8 büyüme ile kapattı.

2014 sonuçlarına ve büyümeye en çok katkı sağlayanlardan biri olarak Türkiye ise Türk pazarına yaptığıyatırımlar ve sunduğu yeniliklerle son 3 yılda çok iddialı bir büyümeye sahip.

L’Oréal,  küresel büyüme hedefine katkı sağlayan ülkeler arasında stratejik öneme sahip Türkiye’de de yatırımlarını sürdürüyor. Türkiye güzellik sektörünün lider firmalarından olan L’Oréal Türkiye 2014 yılında da pazarın çok üzerinde büyümeye devam etti. Yenilik odaklı stratejisi ve yeteneğe olan tutkusu ile bilinen L’Oréal Türkiye 2015 yılı için de oldukça iddialı.

‘Türkiye küresel büyümede stratejik öneme sahip bir ülkedir’

L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler, Türkiye’nin dünya ağı içindeki öneminin her geçen gün artığını söyleyerek bölgeye yönelik yatırımlarının devam edeceğini belirtti. ‘Herkes için Güzellik’ mottosuyla tüm dünyada faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Rumpler, “Türkiye hem bulunduğu Doğu Avrupa bölgesinin hem de global olarak tüm şirketin büyümesinde önemli rol oynayan yükselen bir yıldızdır. Türkiye’nin hızla gelişen orta direk sınıfı, kozmetikte artan kullanım oranları, ilgileri ve harcamaları, genç nüfusu, dijitalleşme hızı, artan yatırımları ve ekonomik potansiyeli sayesinde gelecek için de potansiyel vaat eden stratejik bir ülke olduğunu biliyoruz ve çalışmalarımızı da buna göre şekillendiriyoruz.” dedi.

L’Oréal’in, 2014 yılını 22.53 milyar euro ciro ve %3,8 büyüme (raporlanan % 1,8 büyüme) ile tamamladığını kaydeden Rumpler şu bilgileri verdi: “Şirketin faaliyet karı 3.891 milyar euro (ciromuzun %17.3’ü) olarak açıklandı. Türkiye’nin de içinde bulunduğu yeni pazarların(Asya-Pasifik, Latin Amerika, Afrika-Ortadoğu ve Doğu Avrupa) cirodaki oranı %40’a yükseldi.  Türkiye’nin de içinde bulunduğu Doğu Avrupa bölgesinde ise pazar payı artışı %6 olarak gerçekleşti (Pazar %5,3% büyürken).”  2014 senesine globalde damga vuran 3 konunun: Stratejik satın almalar (Magic Holding, Decleor/Carita, NYX, Niely markaları gibi), digital evrim ve kurumsal sosyal sorumluluk olduğunun altını çizdi.

‘İstihdamı %15 artıracağız’

Rumpler sözlerine şöyle devam etti: “ Pazarlama harcamalarını 3 yılda 2 katına çıkarttık. 2007 yılında ailemize kattığımız yerel markamız “İpek”e ve Kıraç’ta bulunan fabrikamıza ciddi bir yatırım söz konusu. İpek ile 11 ülkeye ihracat yapıyoruz ve Türkiye fabrikamızda satış adetlerimizin %60’ını üretiyoruz. L’Oréal Türkiye gelişimde dijital evrim çok önemli bir rol oynuyor. 2014’te dijital harcamamızı 2 katına çıkardık. Her yıl çalışan sayımızı da yüzde 15 oranında arttırarak yeni istihdam yaratıyoruz.”

L’Oréal’in 100 yılı aşkın bir süredir kendini adadığı tek işin “güzellik” olduğunu ve  ‘güzelliğin’ gerekli olduğuna ve kişilerin hayatlarını değiştirme gücüne inandıklarını ifade eden Rumpler; ” L’Oréal olarak içinde bulunduğumuz topluma katkıda bulunmak için saygın bir kurumsal vatandaş olmayı önemsiyoruz. Türkiye’de benzersiz ‘Bilim Kadınları’ projesi kapsamında 12 senede 70 genç Türk bilim kadınına burs vermenin gururunu yaşıyoruz. 2015 senesi için de Türkiye özelinde çok büyük toplumsal proje üzerine çalışıyoruz” diye konuştu. Global “Güzelliği Herkesle Paylaşmak” projesi kapsamında yer alan sürdürebilir yenilik, sürdürebilir üretim, sürdürebilir gelişim ve sürdürebilir yaşam başlıkları altında 2020 senesi için ciddi taahhütlerde bulunuyoruz.

Türkiye'de tüketici, lüks, profesyonel ve aktif kozmetik ürünleriyle faaliyet gösteren L'Oreal, pazarda 1’i yerel olmak üzere 21 markaya sahip. Şirket, doğrudan bin, iş ortakları ve paydaşlarıyla yaklaşık 10 bin kişiye istihdam sağlıyor. 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye,  kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine; hızla gelişen orta direk sınıfı, kozmetikte artan kullanım oranları, ilgileri ve harcamaları, genç nüfusu, dijitalleşme hızı, artan yatırımları ve ekonomik potansiyeli ile en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alıyor.

 

2020 GÜZELLİĞİ HERKESLE PAYLAŞMAK TAAHHÜTLERİ:

SÜRDÜRÜLEBİLİR  YENİLİK:2020'ye kadar, ürünlerimizin %100'ünün çevresel ve sosyal açıdan faydalı olmasını sağlayacak şekilde yenilikler yapacağız.

SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİM:2020'ye kadar, 1 milyar yeni tüketiciye daha güzellik getirirken, çevredeki ayak izimizi de 2005 yılına oranla %60 düşüreceğiz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM:2020'ye kadar tüm L'Oréal tüketicilerinin, dünyanın güzelliğini arttırırlarken sürdürülebilir tüketimde bulunmalarını sağlayacağız

SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞİM:

ÇALIŞANLAR:Dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar tüm L'Oréal çalışanlarının sağlık hizmetlerine, sosyal korumaya ve eğitime erişimleri olacak.

TEDARİKÇİLER: Stratejik tedarikçilerimizin %100'ü sürdürülebilirlik programımıza katılmış olacak.

TOPLUMLAR:Temel sosyal haklardan yoksun topluluklara mensup 100.000'den fazla kişinin, küresel işgücü boyutumuzla orantılı bir şekilde, işe erişimini sağlayacağız.

 

L’Oréal Türkiye hakkında

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L’Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye,  kadın ve erkeklerin tüm güzellik ihtiyaçlarını karşılayan  ürünler sunuyor. L’Oréal’in küresel büyüme için belirlediği ‘bir milyar yeni müşteri’ hedefine en çok katkıyı sağlayan ülkeler arasında yer alan ve kendi bölgesi olan Doğu Avrupa’da stratejik bir konuma sahip L’Oréal Türkiye, faaliyet alanlarında pazarın genel büyümesinin üzerinde bir performans gösteriyor.Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de 'Herkes için güzellik' misyonunu sahiplenen L'Oréal Türkiye, globaldeki asırlık bilgi ve deneyimini “Tüketici Ürünleri”, “Lüks Ürünler”, “Profesyonel Ürünler” ve “Aktif Kozmetik” bölümleri ile tek bir çatı altında sunuyor. Türkiye'de bulunan 21 markası ve 1 fabrikasıyla yerel markalara da yatırım yaparak sektöre ve ekonomiye daha fazla değer katıyor. L'Oréal Türkiye tutku, yenilikçilik, girişimcilik, açık fikirlilik, mükemmeliyet arayışı ve sorumluluk bilincinden oluşan değerleri ve güçlü etik prensipler üzerine kurulu yapısıyla Türkiye’de de herşey  güzellik’ için demeye devam ediyor. www.loreal.com.tr/ /  www.facebook.com/LorealTurkey  / twitter.com/lorealturkey

Bilgi için:

Bersay İletişim Danışmanlığı / 0212 337 51 00

Olcay Nacar / Tel: 0212 337 51 86 / GSM: 0553 607 45 01 / olcay.nacar@bersay.com.tr

Gizem Ülgür / Tel: 0212 337 52 60 / GSM: 0554 829 23 48 / gizem.ulgur@bersay.com.tr